Fenerbahçe’den Dramatik Avrupa Vedası: Rangers’a Penaltılarda Elendi

UEFA Avrupa Ligi Son 16 Turu rövanş maçında Fenerbahçe, İskoçya’nın Rangers takımına konuk oldu. İlk maçı İstanbul’da 3-1 kaybeden sarı-lacivertliler, turu geçmek için büyük bir mücadele verdi.
Fenerbahçe İlk Yarıyı Önde Tamamladı
İbrox Stadyumu’nda oynanan karşılaşmada Fenerbahçe, maça baskılı bir oyunla başladı. Ancak Rangers, hızlı hücumlarla etkili olmaya çalıştı.
Dakika 32’de Fenerbahçe savunmasından geri pasında kaleci İrfan Can Eğribayat, hatalı bir çıkış yaptı ancak topu çizgiden uzaklaştırarak büyük bir tehlikeyi önledi.

Dakika 35’te En-Nesyri, ceza sahasına havadan gelen topa kötü bir vuruş yaparak fırsatı kaçırdı.
İlk yarının son anlarında, dakika 45’te Filip Kostić’in sol kanattan yaptığı mükemmel ortayı Sebastian Szymański gelişine bir vuruşla ağlara gönderdi ve Fenerbahçe’yi 1-0 öne geçirdi. İlk yarı bu skorla sona erdi.
İkinci Yarıda Fenerbahçe Baskısını Artırdı
Fenerbahçe, ikinci yarıda da baskısını sürdürdü. Dakika 67’de Talisca’nın kafa vuruşu az farkla auta gitti.
Dakika 73’te Mert Müldür’ün sağ kanattan yaptığı güzel ortaya Szymański bir kez daha sahneye çıktı ve topu ağlara göndererek skoru 2-0’a getirdi.
Maçın 90+4. dakikasında En-Nesyri karşı karşıya kaldığı pozisyonda topu dışarı attı. Eğer bu gol olsaydı, Rangers elenecekti. Ancak normal süre 2-0 sona erdi ve toplam skor eşitlendiği için karşılaşma uzatmalara gitti.

Uzatmalar ve Penaltılar
Uzatma dakikalarında her iki takım da büyük bir mücadele sergiledi. Dakika 100’de Rangers oyuncusu Cherny’nin uzak mesafeden çektiği şutu İrfan Can harika bir kurtarışla çıkardı. İlk uzatma devresinde gol sesi çıkmadı.
İkinci uzatma devresinde de eşitlik bozulmayınca tur atlayan tarafı penaltılar belirledi.
Penaltı atışlarında Fenerbahçe, üç atıştan yararlanamadı ve Rangers’a mağlup olarak Avrupa’ya veda etti. Sarı-lacivertliler sahada büyük bir mücadele ortaya koysa da penaltılarda şanssız bir şekilde elendi.
Fenerbahçe, Avrupa defterini kapatırken Rangers, çeyrek finalde Athletic Bilbao’nun rakibi oldu.
















































